'

Monday, April 8, 2013

PURE MARINE COLLAGEN


hey u olss and my lovely blog . last update before dis time nak masuk sem2 . hihi ampun yaa . takde masa nak update blog bertambah plak wifi kat u tu sangat lah laju kalah kete lumbe :'D ohye sekarang ni aku tengah cuti midsem untuk sem2 . whoaaa tapi seminggu je . hem ;'( tak puas rasanya cuti . tapi cuti-2 lama2 pon , rinduu lebih dekat abe ittew ;p hihi

ohyee , time update blog ni tengah makan PURE MARINE COLLEGEN (PMC) sambil tunggu abe main futsal . uh ?? apekah PMC tu ? tapi ittew tau , mesti ramai yang dah tau kan , PMC ni dalam bm nye rumpai laut asli yang ade kolegen dalam tu . PMC ni banyak sangat khasiat nye untuk yang sangat menjaga kecantikan dan kesihatan . aku ? takdelah menjage sangat :P itu pon yang mak aku punye . sebab sedap tu la aku makan :D PMC ni , bentuk asalnya rumpai laut yang kering tu , then kene basuh and rebus . pas rebus tu jadi lah macam agar2 . letak dalam peti . bile nak makan tu aku campur dengan jus mangga . baru lah ohseemm . kalau tak , tak lalu aku nak makan .

PMC ni kebanyakan nye dari sabah , then adelah banyak pemborongnye . dye ade 4 warna if tak silap . warna KUNING , VIOLET , PURPLE n HIJAU . setiap warna ade gred nye yang tersendiri . and paling terbaik adalah HIJAU gred AAAA . aku makan yang tulah . hee .pastu malam2 , tepek kat muke wat mask . sejuk je .  harga ? macam2 harga ada , tapi kene pandai cari supplier lah kan . macam yang aku beli ni , yang hijau tu 100 gram rm10 . tahan dalam sebulan . yang hijau ni harga dye lebih tinggi dari warna lain sebab kualiti dye la kan :)


haa , ini lah bentuk PMC sebelum rebus

yang ni plak bile dah rebus 

macam-2 boleh buat bile dah rebus tu tau macam mask and koktail , okey yang bawah ni aku list kan benefit PCM ni :)


  • Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON, peningkatan PAYUDARA
  • Anti-bakteria, membuang TOKSIN
  • Menghilangkan SEMBELIT
  • Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
  • MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
  • Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
  • Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
  • Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT, mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT
  • Membantu meningkatkan METABOLISME
  • Meningkatkan fungsi stomach
  • Membantu menghapuskan nefritis, Artritis, basal
  • Menguatkan saluran darah, meningkatkan penyakit sendi, kecacatan kolagen, darah badan dan purpura haemorrhagica
  • Meningkatkan PEREDARAN DARAH, dingin dan mencegah sakit bahu
  • Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR
  • SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
  • Mencegah ANEMIA
  • Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya

hee , dah tu . meh lah ramai2 kite serbu PMC yang berdekatan ;) okelah sampai sini saja . assalamualaikum :)

0 komens here: