'

Friday, January 23, 2015

Lost Weight

Assalamualaikum dan salam jumaat .

Topik hari ni pasal masalah yang paling ditakuti oleh kebanyakan kaum wanita * laki pon ade jgak kadang2 * iaitu GEMUK @ BERAT BADAN NAIK .

Aku la salah seorangnya hiwhiwhiw. awalnya aku bukan lah golongan yang berbadan besar , berat masa sekolah pon paling berat 50 kg time form 5 . sebelom form5 berat memang dalam likungan 40++ . dan alasan yang aku selalu guna aku makan banyak sebab penat kelas tambahan untuk SPM plus tahun tu memang tak bersukan or beraktiviti langsung . Maka detik tahun tersebut lah badan ku menternak lemak2 yang ade dalam badan nii .cisss

okey , abeh sekolah time tunggu result memang keje aku makan tido makan tido n online , sehingga la aku masuk matrik berat 52-55 kg . mase ni , budak2 matrik ckp aku tak gemok pon or tak nampak gemok sgt pon membuatkan aku jadi lupa diri dan makan makan makan . Dah la tak aktif sukan langsung haha . tambahan pula hati sangat lah bahagia bertemu si jantung hati mase kat matrik tu muahahaha . tapi bile cuti je , jumpe member sekolah mesti dorg tegur aku gemokkk .. takot la jugak tapi bile balik matrik , lupe diri balik haha.

abeh matrik , nak tunggu panggilan masuk U , mase ni lah lemak ni membiak dengan sempurna dan banyak sangat . mungkin dalam 55 - 58 kg kutt.. T_T , dan masuk U , Tahun 1 berat jadi 63 kg . dah la aku ni pendek .. 149 cm je kottt !! gile tak nampak cam doraemon ..mase ni la ramai org tegur aku montel la , ape la , bla bla bla ..member sekolah ke , member matrik ke sume ckp cmtu .haishh..
 
Tahun 2 disebabkan lali dgn ejekan org, nak cari baju pon susah ..timbul kesedaran diri nak dptkan balik berat aku time sekolah dulu hahahah .. macam2 la beli tu beli ni , produk kurus poyoo sume tuu ..banyak jugak lah duit aku habiss ..tapi kuruihnye tak jugak .. kalau aku menabung dah kaya aku agaknyaa.

cuti sem nak masuk tahun 3 , aku jaga makan , senam slow2 , main basikal dalam rumah tu bapak aku belikan .. jadi la berat 58 kg ..tu pon still gemok . sehinggalah satu hari tu ..aku terjumpa satu blog cite pasal DIET ATKINS , diet low carb , no sugar ! pertengahan bulan NOV 2014 aku buat , sampai sekarang ..hasilnya berat aku yang terakhir tadi aku baru g timbang kt klinik , jadi 49kg ..alhamdulillah , BMI aku da normal .bersenam pon aku baru buat 3 hari .. aku xdelah rajin mana pon ..yang penting semangat kene kuat .. NAK JAGA BADAN KENE JAGA MAKAN , JAGA SENAMAN ! aku pon baru jinak2 dengan senaman ni..aku buat squat je , lompat bintang , push up , kdg2 men basikal ..tapi target tak sampai lagi , lagi 4 kg ..nak daptkan 45 kg ..nurse kat klinik tu cakap berat selamat aku 45 kg .InshaAllah , semoga aku terus istiqomah ..korang yang ade masalah same cam aku ,meh kite sama2 berusaha ..goodluck to us !! babai !

yang menconteng
alianazmn

3 komens here:

Atia_gadismelayu said...

Gigihnyer.. hopefully dapat buat jugak macam yang Yana buat.. seyesly nak kurus.. huhu..U_U

Yanazman said...

@gadis melayu inshaAllah ..goodluck dear :) pasti boleh !

Yanazman said...
This comment has been removed by the author.